Smějící se dívka
Smějící se dívka

Obranné strategie proti oparu

Pět nejlepších způsobů, jak můžete podpořit svou sebedůvěru, když máte opar.

Opar Vám nesmí rozvrátit život. Je mnoho způsobů, jak můžete omezit jeho dopad na Vaše emoce a sebedůvěru. Když máte opar, pouhých několik jednoduchých kroků Vám pomůže, abyste se cítili opět sami sebou. Tady jsou naše top tipy.

Mějte dostatek pohybu. Možná budete mít chuť schovat se kvůli oparu doma, ale snažte se jít ven. Aktivity, jako jsou chůze, jízda na kole nebo plavání, mohou zvýšit produkci endorfinů, které Vám zlepší náladu a sebeúctu.

Pečujte o sebe. Věnujte tento čas zvýraznění své osoby a péči o sebe: Umyjte a upravte si vlasy, udělejte si manikúru nebo si dopřejte masáž.

Oblečte se pro tuto příležitost. Když máte pocit, že na Vás celý svět zírá, odveďte jejich pozornost k něčemu jinému. Nasaďte si klobouk se širokým kšiltem, provětrejte svoje oblíbené šaty, které nosíte jen málokdy, nebo jenom věnujte trochu více času přemýšlení o tom, co si dnes vezmete na sebe.

Oslavujte sami sebe. Nedovolte, abyste kvůli oparu zapomněli na to, kdo jste. Zapište si pět svých nejsilnějších stránek a pět věcí, které na sobě obdivujete. Tento jednoduchý úkon Vám pomůže zůstat nad věcí.

Zkuste vzájemné komplimenty. I když to může vypadat divně a násilně, psychologové doporučují zavolat příteli (nebo matce) a 10 minut si navzájem říkat pozitivní věci jeden o druhém. Opar může být izolujícím zážitkem, takže si udělejte čas, abyste zastihli ty, které máte rádi.